i-bob
  • i-bob
  • projecten
    • Interieur projecten
    • Architectuur projecten
    • i-bob bouwtekeningen
  • Diensten
  • Contact

Waarom een interieur makeover voor uw bedrijf?

Haal het optimale uit uw personeel!

Waarom een interieur makeover?

Waarom een interieur makeover?
De 4 belangrijkste onderdelen voor een bedrijf zijn:
  • Een goed product.
  • Een goede visie
  • Goed personeel
  • Goede marketing

Wat is de invloed van een interieur op deze 4 onderdelen?
  • De invloed op het product is er meestal niet. Of het moet gaan om een interieur product.
  • De invloed op een goede visie is er niet. De visie is juist bepalend voor een goed interieur.
  • De invloed op het personeel is heel groot.
  • De invloed op de marketing is er wel. Het is meer een samengaan met de marketing, als onderdeel ervan.  Tegenwoordig willen mensen steeds meer weten van degene die achter het product zit. Het interieur van een bedrijf vertelt iets over het bedrijf. Het interieur kan ingezet worden als deel van je marketing. Ook kan de stijl van de marketing juist in het interieur worden verwerkt. Het interieur kan als voorbeeld dienen van hoe het bedrijf met iets omgaat en of het meegaat met de tijd.

De invloed van een interieur op het personeel:
Ieder persoon is anders, maar toch zijn er veel dingen die voor 99% van de mensen gelden:
  1. Elk persoon functioneert het best als hij/zij rust in zijn/haar hoofd heeft.
  2. Elk persoon heeft zijn eigen ruimte nodig.
  3. Elk persoon heeft behoefte aan socialen contacten.
  4. Elk persoon heeft licht en schone lucht nodig.
  5. Elk persoon heeft eten en drinken nodig.
  6. Elk persoon heeft zijn benodigde spullen voor handen nodig.

​
Cirkel van betrokkenheid
Foto
Cirkel van invloed
Foto
Bron: www.werknavigator.com
  1. Elk persoon functioneert het best als hij/zij rust in zijn/haar hoofd heeft. Het interieur draagt hieraan bij. Hoe minder rommel en obstakels in een kantoor, hoe minder afleiding en stress een persoon heeft. Hierdoor werken de hersens optimaler en geordender. Hoe kan je dit met meubilair en materiaal afwerkingen bereiken?
  2. Elk persoon wil een eigen plek/privacy. Dat is digitaal als fysiek. Dit kan op vele manieren. In het verleden dacht men dan aan een aparte ruimte. Nu zijn daar veel meer mogelijkheden voor. Zo ook in een open werkruimte met flexplekken. Hiervoor zijn wel de juiste keuzes voor nodig en is dat maatwerk. Eén van de bekende problemen is akoestiek. Een andere is welke type werkplekken zijn nodig en waar staan die in een ruimte en t.o.v. elkaar.
  3. Elk persoon wil graag sociaalcontact met anderen. Dat kan deels telefonisch of digitaal zijn, maar zeker ook lijfelijk. Dat kan o.a. bereikt worden door overleg, bij elkaar zitten, lunchen of koffiedrinken. Hoe krijg je in een interieur voor elkaar dat alle functies het best op elkaar zijn afgestemd?
  4. Elk persoon heeft het liefst veel daglicht. Ook frisse lucht heeft iedereen nodig. Is dit niet (genoeg) natuurlijk aanwezig, dan moet dit gebeuren d.m.v. verlichting en airco. Hoe kan je het best afstemmen aan de functie en de natuurlijke bronnen?
  5. Elk persoon heeft op zijn tijd eten en drinken nodig. Waar nuttig je dit en kan je dit ook functioneel maken. Denk hierbij aan de behoeft aan sociale contacten. Kan je door koffie te halen, collega’s ontmoeten en vervolgens kennis gedeeld worden. Of kunnen zo de banden onderling worden versterkt.
  6. Elk persoon wil wanneer hij aan het werk is, zijn benodigde spullen makkelijk voor handen hebben. Dit kan zowel digitaal als fysiek zijn. Meest voorkomende fysieke hulpmiddelen zijn pc, pen, papier, printer, telefoon. Maar dit kan ook kennis zijn van collega’s. (De collega’s moeten dan wel aanwezig zijn, of goed bereikbaar.) Hoe stem je dit af, zodat het direct voor handen is en hou je het hoofd van het persoon zo schoon mogelijk?
 
De invloed van een interieur op de marketing:
  • Bij marketing zet je een bedrijfsstijl neer die je in alles wil doorvoeren. Naast een website, drukwerk, promotie middelen, is dit ook het interieur. Het interieur is tegenwoordig steeds meer een visitekaartje. Mensen zien graag een digitale presentatie en willen ook weten wie erachter zit.
  • Een fris en nieuw interieur geeft een sein af naar het personeel. 99% van de mensen ervaart als fijn en wenselijk en wordt hierdoor positie beïnvloed. Dit heeft zijn weerslag op de prestaties en op de uitstraling van het personeel.
  • Heeft geeft het hele bedrijf een duidelijk signaal waar het staat en waar het heen wil. Dit geeft het personeel & de leiding duidelijkheid en rust in het hoofd. Hierdoor wordt alles overzichtelijker en maakt van de mensen een sterker geheel. Het gevolg is een beter presenterend bedrijf.
Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • i-bob
  • projecten
    • Interieur projecten
    • Architectuur projecten
    • i-bob bouwtekeningen
  • Diensten
  • Contact